Försäljningsvillkor

TILLÄMPLIGHET

Försäljningsvillkoren gäller om inget annat avtal finns tecknat.

LEVERANS

Vi levererar till adresser inom Sverige och EU. För leveranser till andra länder än Sverige tas kostnadsförslag fram vid varje enskilt köp av vår kundtjänst.

LEVERANSTIDER

Varor levereras inom fyra arbetsdagar där första dagen är dagen efter att ett köp genomförts. Önskas snabbare leveranstid är detta självklart möjligt. Då görs ett enkelt tillval i kassan där vår kundtjänst sedan tar fram en skräddarsydd leveranslösning. Generellt kan dessa leveranslösningar ge förutsättningar för leverans nästkommande vardag.

I det fall vi inte kan leverera er beställning inom avtalad ska konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten skall då ha rätt att häva köpet utan kostnad.

PAKETSPÅRNING

Din leverans får ett kollinummer och kan spåras. Saknar ni er leverans eller har frågor kring leveransstatus, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

BETALNINGSALTERNATIV

Denna butik har tre gällande betalsätt:

FAKTURABETALNING

Betalningsalternativet faktura är endast tillgänglig för företag. Vi förbehåller oss rätten att genomföra kreditupplysning i samband med fakturabetalning. Vid fakturering tillämpar vi 20 dagar netto från fakturadatum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta plus 8%.

PRISER

Alla priser anges exkl moms. I samtliga priser ingår paketering i den presentförpackning som visas på respektive produktbild. I priset ingår även möjligheten att med varje gåva få en hälsning tryckt i färg med valfri logotype.

REKLAMATION

Reklamation Företag:
Som företag har man två års reklamationstid. Felet ska anmälas inom skälig tid eller när felet borde ha upptäckts. Vi ersätter eventuella merkostnader i samband med reklamationen.

Reklamation för konsument:
Konsument har tre års reklamationstid och felet ska anmälas inom skälig tid. (Inom 2 månader anses alltid vara skälig tid) Vi ersätter eventuella merkostnader i samband med reklamationen.

I det fall ni önskar reklamera en vara kontakta kundtjanst@visauppskattning.se och beskriv felet så gott ni kan gärna med bilder på den defekta produkten.

VisaUppskattning äger rätten att välja hur felet ska lösas. Detta kan ske genom återbetalning, ny vara eller reparation.

ÅNGERRÄTT

Då samtliga produkter i sortimentet skräddarsys utifrån innehåll, inslagning och hälsning upphör ångerrätten att gälla vid lagd beställning.

ÅTERBETALNING

Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att varan kommit åter. Hela beloppet återbetalas inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står köparen för.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

VisaUppskattning säljer ej till minderåriga (under 18 år) utan målsmans underteckning.