Aldrig mer strul i jul: Få garanterad leverans på alla dina paket

Att beställa saker via nätet är idag både enkelt och bekvämt. Själva beställningen är inte speciellt svår att göra, men när paketets öde sedan hamnar i postleverantörens händer, kan det ibland gå riktigt tokigt…

Enkelheten samt lyxen att kunna shoppa direkt hemma i soffan gör att många väljer att handla saker online. Att slippa stressa runt i butiker och istället kunna lösa allt med några enkla klick hemma känns ofta väldigt lockande. Det finns dock många exempel de senaste åren där paket hamnat på helt fel ställe, trots att det stått rätt på både adresslapp och kvitto.

Paket på soptunna – och i fel land

Läraren Bengt, beställde en film från Tyskland och fick sedan jaga paketet till sex olika utlämningsställen runt om i Göteborg, innan han fick tag i sin leverans. En annan gång skulle två paket skickas från Sverige till Lettland och trots att kunden tydligt skrivit vilket land som gällde, skickades det ena paketet till Litauen istället.

Under förra året försvann nästan 18 000 paket i Sverige, utan att någon vet var de tagit vägen.

Ibland hittas paketen dock på riktigt konstiga ställen, som när Petra hade gjort en beställning till företaget. Paketet hamnade en kilometer fel, på en helt annan adress – ovanpå en soptunna hemma hos en privatperson.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är helt absurt. Hur kan det bli så fel? säger Petra till 24Ystad.se.

Och även om paketet hamnar på rätt utlämningsställe, kan det hända att någon helt annan lyckas hämta ut det – något som hände Michelle i Staffanstorp. Jackan hon hade beställt gick till hennes postombud, men sms-avin gick till en annan persons mobilnummer, som i sin tur blev superglad över att kunna hämta ut en ny jacka…

Trippelgaranti ger dig bästa möjliga trygghet

När du beställer gåvokort hos VisaUppskattning får du inte bara perfekta julklappar till alla på arbetsplatsen, du får även ta del av vår Trippelgaranti. Först och främst garanterar vi att du alltid får din leverans. Oavsett om posten gör fel, om du skrivit något tokigt vid beställningen eller något annat går snett – ser vi till att dina gåvokort kommer till rätt ställe. Vi garanterar också kvaliteten på alla beställningar. Om någonting är trasigt, skickar vi ut en ny produkt utan kostnad. Till sist ser vi även till att du alltid har en ansvarig kontaktperson som snabbt och professionellt svarar på alla dina frågor.

Våra gåvokort finns i flera valörer och är en uppskattad julkapp av både chefer och kollegor. Låt alla välja sin egen julklapp i vårt stora sortiment – och bli kontorets hjälte i jul!

Har du frågor?
Lämna din e-post
så kontaktar vi dig.
Eller ring oss på 08-40025970

Med vänlig hälsning
Mikaela Flennerhag